Na gestart te zijn in 2021 met de samenwerking met SSC Ons hebben we in 2021 de inkoopstructuur neergezet als basis voor de verdere professionalisering. In 2021 zijn een kleine 30 medewerkers benoemt in de rol van inkoper. In 2022 is gestart met de training van deze inkopers als begin van de professionalisering. Dat vroeg in 2022 continue aandacht, want wijzigingen gaan niet altijd vanzelf. In 2023 gaan we daar mee door en verwachten we een goede basis te hebben neergezet.
In 2022 zijn we gestart met contractmanagement als pilot binnen het ICT domein. Dit gaat goed en willen we vanaf 2023 structureel gaan inzetten en borgen. In 2022 zijn we ook gesprekken gestart om contractbeheer voor de gehele organisatie in te richten, samen met SSC Ons. In 2022 is een pilot gestart binnen het sociaal domein. In 2023 gaan we deze pilot evalueren en bij goed resultaat structureel inzetten binnen het sociaal domein en kijken we of er mogelijkheden zijn om dit binnen andere domeinen in te zetten.